L'objectiu principal d'aquesta assignatura és analitzar els principals processos comunicatius que duen a terme les organitzacions polítiques en un context de canvi continu com l'actual. Aquest curs se centra en discernir com comuniquen les organitzacions i institucions polítiques tant en períodes de campanya electoral com fora d'aquests. Es treballen els principals mitjans que empren en les seves comunicacions així com les estratègies que usen i els efectes que generen.
En aquesta assignatura els i les estudiants adquiriran competències relacionades amb els processos i les pràctiques de la comunicació política en un moment de redefinició de l'esfera pública. Al llarg del desenvolupament del temari, es focalitzarà l'atenció principalment en un dels tres protagonistes principals d'aquest tipus de comunicació: els polítics —partits polítics, governs, institucions, etcètera—, tot i que, col·lateralment, també es tindran en compte els mitjans de comunicació de masses —premsa, ràdio, televisió i Internet— i la ciutadania —opinió pública—. En aquest curs s'estudia quin rol desenvolupen les organitzacions polítiques i les relacions que s'estableixen entre elles i la resta d'actors en el context generat per l'esfera pública actual. Aquesta assignatura s'imparteix en modalitat virtual. |