Guia docent Facultat de Medicina i Ciències de la Salut |
català |
Grau en Medicina (2009) |
Assignatures |
MEDICINA PREVENTIVA I SALUT PÚBLICA I COMUNITÀRIA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | MEDICINA PREVENTIVA I SALUT PÚBLICA I COMUNITÀRIA | Codi | 14204111 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Cinquè | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A17 |
Conèixer el rendiment diagnòstic de les diferents exploracions | |
A18 |
Saber interpretar els resultats de les diferents proves | |
A19 |
Saber interpretar les diferents proves | |
A36 |
Conèixer els problemes de salut pública prioritaris en la comunitat Conèixer els components de l’educació sanitària | |
A37 |
Conèixer les intervencions preventives i les estratègies de promoció de la salut en els diversos grups d’edat i col•lectius especials de la població | |
A38 |
Reconèixer i emprar les eines de planificació i priorització en el servei públic de salut | |
A39 |
Conèixer conceptes de demografia i de variabilitat biopsicosocial Conèixer el funcionament del sistema públic de salut | |
A40 |
Aplicar un protocol de despistatge de patologies d’alta prevalença sistemàticament a tots els individus en risc per edat, sexe, fenotip, ... Desenvolupar les estratègies de control i prevenció de les malalties transmisibles Desenvolupar les estratègies de prevenció de les malalties cróniques i degeneratives Promocionar campanyes de prevenció de riscos tenint en compte les que ja existeixen (consum de tabac i drogues, educació sexual sanitaria i prevenció d’accidents de trànsit), i sensibilitzar la població sanitària del seu interès i benefici Conèixer les bases científiques i operatives de les vacunacions Avaluar les vacunacions en situacions personals i clíniques especials | |
A48 |
Tenir els fonaments científics i les bases operatives de la metodologia epidemiològica aplicada a les necessitats professionals del metge general. Conèixer i ser capaç d’aplicar els mètodes assistencials i de recerca, propis de la medicina preventiva actual Tenir una visió sanitària envers les prioritats de la població en matèria de salut pública. | |
A49 |
Conèixer la planificació i l’administració sanitàries Conèixer la gestió sanitària Tenir capacitat per analitzar les implicacions organitzatives, econòmiques i socials que comporten les actuacions mèdiques | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
CT2-G |
RA1. Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital. (Ser digital) RA2. Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença. (Cercar) RA3. Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques. (Organitzar) RA4. Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear) RA5. Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació. (Compartir) | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |