Guia docent Facultat de Medicina i Ciències de la Salut |
català |
Grau en Medicina (2009) |
Assignatures |
OBSTETRÍCIA I GINECOLOGIA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | OBSTETRÍCIA I GINECOLOGIA | Codi | 14204133 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
9 | Obligatòria | Quart | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Fer una anamnesi completa, centrada i estructurada en el pacient, tenint en compte tots els grups d’edat, el sexe, els factors multiculturals i els ètnics Utilitzar una bona tècnica de comunicació Recollir les dades psicosocials significatives Valorar les expectatives del pacient, pares i tutors Conduir l’entrevista per poder-ne extreure les dades clíniques rellevants Valorar i saber interpretar els aspectes relacionats amb la comunicació no verbal (postura, mirada, gestualitat) | |
A2 |
Visualitzar la vagina i el coll uterí Fer un tacte vaginal Fer una exploració abdominal de la gestant Fer una exploració mamària i adenopaties axil•lars | |
A3 |
Ordenar i interpretar les dades obtingudes a l’anamnesi Reconèixer la normalitat o l’anormalitat de les troballes de l’exploració física i les proves complementàries, ordenar-les i interpretar-les Definir els simptomes i signes guia | |
A4 |
Analitzar tota la informació disponible Definir sindròmicament al pacient i prioritzar les opcions diagnòstiques | |
A5 |
Establir un pla d’actuació considerant les necessitats del pacient i de l’entorn familiar i social, que impliqui tots els membres de l’equip de salut | |
A6 |
Redactar una història clínica que sigui llegible, concisa i actualitzada Elaborar un informe clínic | |
A21 |
Reconèixer els efectes globals de la malaltia en el pacient (físics, psíquics, econòmics i socials) Saber fer ús d’un tractament multidisciplinari Reconèixer la importància de la recerca bibliogràfica pels diversos mitjans Supervisar el compliment d’instruccions, tant en els aspectes de seguiment de pautes farmacològiques com de procediments exploratoris o de canvis en hàbits de salut | |
A22 |
Conèixer els principis de bona prescripció Conèixer els diversos grups farmacològics amb les seves indicacions, dosis, vies d’administració, interaccions, contraindicacions i efectes adversos | |
A23 |
Conèixer les indicacions de la transfusió de diversos hemoderivats, el procediment d’extracció, compatibilitat, riscos transfusionals i complicacions | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |