Guia docent Facultat de Medicina i Ciències de la Salut |
català |
Grau en Medicina (2009) |
Assignatures |
CLÍNICA PSIQUIÀTRICA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | CLÍNICA PSIQUIÀTRICA | Codi | 14204153 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Obligatòria | Sisè | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Fer una anamnesi completa, centrada i estructurada en el pacient, tenint en compte tots els grups d’edat, el sexe, els factors multiculturals i els ètnics Utilitzar una bona tècnica de comunicació Recollir les dades psicosocials significatives Valorar les expectatives del pacient, pares i tutors Conduir l’entrevista per poder-ne extreure les dades clíniques rellevants Valorar i saber interpretar els aspectes relacionats amb la comunicació no verbal (postura, mirada, gestualitat) | |
A2 |
Detectar i identificar deliri (estat confusional) Detectar i identificar símptomes d’ansietat Detectar i identificar símptomes depressius Detectar i identificar símptomes psicòtics Detectar i identificar consum de tòxics Detectar i identificar deteriorament cognoscitiu | |
A3 |
Ordenar i interpretar les dades obtingudes a l’anamnesi Reconèixer la normalitat o l’anormalitat de les troballes de l’exploració física i les proves complementàries, ordenar-les i interpretar-les Definir els simptomes i signes guia | |
A4 |
Analitzar tota la informació disponible Definir sindròmicament al pacient i prioritzar les opcions diagnòstiques | |
A47 |
Conèixer els principals grups farmacològics Conèixer els conceptes bàsics de farmacodinàmia i farmacocinètica d’aquests grups Conèixer els principis generals del mecanisme d’acció dels fàrmacs, les bases de les interaccions i les reaccions adverses Tenir coneixement de les diverses modalitats de tractament en cirurgia Tenir coneixement de la resposta de l’organisme a l’agressió Conèixer les bases de la cicatrització i tractament de les ferides. Conèixer els fonaments físics de les tècniques emprades en les diferents terapèutiques i les seves aplicacions en cadascun dels trastorns dels diversos òrgans i sistemes. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
CT4-G |
RA1. Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup. (Context) RA2. Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment. (Comunicació) RA3. Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup. (Compromís) RA4. Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes. (Col·laboració) | |
CT6-G |
RA1. Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional. (Autoconeixement) RA2. Identificar el propi procés d’aprenentatge. (Aprenentatge) RA3. Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi. (Entorn) RA4. Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional. (Itineraris) | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |