2023_24
Guia docent 
Facultat de Medicina i Ciències de la Salut
A A 
català 
Grau en Medicina (2009)
 Assignatures
  INTRODUCCIÓ PRÀCTICA A LA RECERCA
   Continguts
Tema Subtema
Classes teòriques L'assignatura consisteix en simular la dinàmica de treball d’un equip d’investigació a l’hora de dissenyar un projecte de recerca:

Hi ha 4 classes teòriques:

1. Explicació de la dinàmica i funcionament de l’assignatura.
Presentació del mètode científic i les característiques del funcionament d’un equip de recerca. El disseny del projecte de recerca s’explica seguint els tres eixos que es fan servir en l’elaboració de projectes H2020: 1) Fonament científic que justifica el coneixement i l’oportunitat del tema a investigar; 2) disseny experimental i planificació de l’execució del projecte; 3) aplicabilitat.

2. Com s’elabora una revisió sistemàtica de la bibliografia per tal de conèixer allò que se sap d’un determinat tema?

3. Aspectes ètics en l’elaboració d’un projecte de recerca. Funcionament del Comitè ètic.

4. El Treball de Fi de Grau (TFG): Com podem aplicar els continguts de l'assignatura al TFG?
Seminaris pràctics Hi ha 4 seminaris on es treballa en grup, simulant un grup de recerca.

Cada grup decideix el tema a investigar i es va donant forma a la proposta seguint els tres eixos explicats a la classe teòrica: fonament científic, disseny experimental, aplicabilitat.

Quan hi ha una primera proposta s’exposa a la classe i es recullen totes les aportacions per tal de millorar-la. Mitjançant l’app PollEverywhere s'avalua el projecte mitjançant una votació secreta de tota la classe dels tres apartats, simulant la puntuació que hauria obtingut en una avaluació real. Aquest procés es repeteix les vegades que calgui.

Hi ha una presentació final amb la proposta definitiva del projecte que també se sotmet a votació secreta.

L'avaluació serà continuada i es basarà en la participació tant en l’elaboració de la pròpia proposta com en la contribució que es faci a millorar les propostes dels altres grups. També es tindrà en compte la valoració final obtinguda per cada projecte en la votació secreta.

ANGLÈS: La llengua d’impartició és el Català però donada la importància de l’anglès en la recerca animarem la classe a fer servir-lo en les explicacions teòriques per part dels professors o en les presentacions per part dels grups. Aquest punt és voluntari i sempre serà pactat amb els estudiants.