2009_10
Guia docent 
Facultat de Ciències Jurídiques
A A 
català 
 
Relacions Laborals (2002)
 Assignatures
  DRET DE LA SEGURETAT SOCIAL I
   Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Per valorar els casos pràctics proposats a classe es prendran en consideració dos elements: els exercicis presentats i la participació en classe pràctica.

b) Els exercicis presentats es valoraran d'acord amb l'estudi i anàlisi que s'hagi realitzat de la documentació mínima facilitada, l'adequada fonamentació de les respostes, l'esforç argumentatiu que es desenvolupi en les mateixes i la utilització de documentació complementària.

c) La participació en el debat del cas pràctic és un important element que contribueix a determinar deforma més precisa el grau d'assimilació dels coneixements adquirits per l'alumne.
100 %
Proves pràctiques A.ALUMNES ASISTENTS

AVALUACIÓ CONTÍNUA

Els alumnes asistents a classe estaran sotmesos al sistema d'evaluzció contínua.Per a fer-ho, hauran de resoldre les qüestions pràctiques que es vagin plantejant al llarg del quadrimestre.En aquest sentit les classes es diferencien en dues fases:

1- Taller: La realització del supòsit pràctic es desenvolupa a classe mitjançant l'utilització dels materials entregats.Així com, s'han de preparar mitjançant qualsevol altre tipus de material, la confecció de la pràctica a entregar la setmana següent.

2- Entrega i correcció dels supòsits pràctics: L'alumne haurà d'entregar la pràctica proposada a l'inici de la classe i preparada en la fase taller.

3- Prova de validació: Els alumnes que es sometin al sistema d'avaluacióc ontínua realitzaran una prova de validació, la data de la qual serà anunciada amb suficient antelació i en la que,fent ús del suport bibliogràfic, jurisprudencial o materials utilitzats a classe, hauran de superar un supòsit pràctic semblant als desenvolupats durant el curs.
Elements objecte de valoració.

a) Per valorar els casos pràctics es prendran en consideració dos elements: els exercicis presentats i la participació en classe pràctica.

b) Els exercicis presentats es valoraran d'acord amb l'estudi i anàlisi que s'hagi realitzat de la documentació mínima facilitada, l'adequada fonamentació de les respostes, l'esforç argumentatiu que es desenvolupi en les mateixes i la utilització de documentació complementària.

Proves de desenvolupament B.ALUMNES NO ASISTENTS

AVALUACIÓ ORDINÀRIA

Es realitzaran dues proves d'evaluació final en les dates assenyalades amb suficient antelació.

La prova final constarà de dues parts.

La primera consistirà a respondre a tres preguntes de les lliçons del programa i tindrà una durada d'una hora i mitjana|mitja.

La segona raurà a realitzar un cas pràctic, únicament pels alumnes que no haguessin superat les classes pràctiques, sent la seva durada d'una hora. Per al desenvolupament d'aquesta segona part, els alumnes podran valer-se de tots els materials bibliogràfics, normatius i jurisprudencials que considerin oportú, excepte els materials amb suport informàtic. No estarà permès l'intercanvi entre els alumnes de l'esmentada documentació.
Cada una de les preguntes teòriques i el cas pràctic de les proves d'avaluació final es qualificaran de zero a deu punts. La qualificació de cada prova s'obtindrà de la mitjana|mitja corresponent, superant-se l'assignatura amb l'obtenció de cinc punts. Per assolir aquesta qualificació s'ha de tenir en compte que el contingut de l'examen ha de ser proporcionat.

Les preguntes te´priques puntuaran un 80 % de la nota i el cas prçactic un 20 %
Altres

Recensions. 3.1. Finalitat Resum i comentari crític d'una obra monogràfica relativa a algun tema propi de l'assignatura, a fi que l'alumne pugui aprofundir i completar el seu coneixement de la mateixa, ensinistrant-se en l'anàlisi de contingut de texts doctrinals relatius a l'àmbit jurídic-laboral. 3.2. Pautes organitzatives. A. Nombre de recensions i selecció de l'obra. Els alumnes podran realitzar, de manera individual, una recensió d'alguna de les següents monografies: A:A:V:V: (dir. B.Gonzalo i M.Nogueira): "Cent anys de Seguretat Social", de. Uned-Fraternitat. Madrid, 2000. BLASCO LAHOZ,J.F.: "La reforma de la Seguretat Social:el pacte de Toledo i el seu desenvolupament", ed. Tirant Lo Blanch, València, 1997. COLLIN GILLION,J.T.: "Pensions de seguretat social:desarrollo i reforma", ed.O.I.T,2000. LOPEZ LOPEZ,J.:"Marcos autonòmics de relacions laborals i protecció social", ed.Marcial Pons, Madrid, 1993 LOPEZ LOPEZ,J.."Seguridad Social Comunitària i jurisprudència espanyola", ed. Civitas, Madrid, 1996. MONTERO GARCIA, F.:Los assegurances socials a l'Espanya del segle XX" Mº. De Treball|Feina i assumptes socials. Madrid, 1988. COLOMAR OLMEDA,A.: "Dret Públic de la Seguretat Social", ed. Ariel, Madrid, 1993. SEMPERE NAVARRÈS, A.V,:"Régimen jurídic de les Mútues Patronals d'accidents de treball, ed. Tecnos, Madrid 1986. B. Estructura. La recensió constarà de dues parts. La primera es dedicarà a efectuar un resum de l'obra. En la segona part haurà de realitzar-se un comentari personal de la mateixa. C. Extensió. Serà un màxim de 16 folis mecanografiats a doble espai, dels quals la meitat es destinarà al resum i l'altra meitat al comentari crític. D. El Termini de lliurament. El termini de lliurament de la recensió s'anunciarà amb la suficient antelació. La recensió es lliurarà, dins de l'esmentat termini, al professor responsable de les classes teòrica. 3.3. Pautes metodològiques. a) Resum. Ha de cenyir-se a la descripció de l'estructura, sistemàtica i principals idees que enclogui el contingut de l'obra. b) Comentari personal. S'ha de dirigir a la formulació d'un judici|seny personal sobre l'estructura, a la metodologia i al contingut de l'obra. La principal pauta a observar referent a això consisteix que el judici|seny personal ha d'estar jurídicament fundat i raonat. A tal final|finalitat, l'alumne haurà d'utilitzar alguna o algunes de les fonts de coneixement (normatives, jurisprudencials i bibliogràfiques)

Qualificació.

a) Els alumnes han d'obtenir una qualificació mínima de cinc punts, per poder millorar la nota de les proves finals d'avaluació.
b) Els alumnes que no assoleixin la qualificació referida mínima, no experimentaran cap reducció en la corresponent a les proves finals.
 
Altres comentaris i segona convocatòria