2023_24
Guia docent 
Facultat de Ciències Jurídiques
A A 
català 
Innovació en la Intervenció Social i Educativa (2018) - Semipresencial
 Assignatures
  INVESTIGACIÓ I IMPACTE SOCIAL
DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) INVESTIGACIÓ I IMPACTE SOCIAL Codi 15685106
Ensenyament
Innovació en la Intervenció Social i Educativa (2018)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
4 Obligatòria Primer 2Q
Modalitat i llengua d'impartició Veure grups activitat
Prerequisits
Departament Antropologia, Filosofia i Treball Social
Pedagogia
Coordinador/a
GOMEZ GONZALEZ, AITOR
DEUSDAD AYALA, BLANCA
Adreça electrònica blanca.deusdad@urv.cat
regina.gairal@urv.cat
Professors/es
DEUSDAD AYALA, BLANCA
GAIRAL CASADÓ, REGINA
Web
Descripció general i informació rellevant

Els impactes de qualsevol projecte només es poden mesurar en comparació amb algun cas base. Aquest cas base ha de ser una representació realista de les condicions passades, presents o possibles en el futur. El criteri d'impactes més amplis abasta el potencial per beneficiar la societat i contribuir a la consecució de resultats socials específics i desitjats.

El Programa Marc de la Comissió Europea ha establert l'impacte social com un dels punts a avaluar en el futur Programa Marc. També s'està posant èmfasi que la investigació finançada en aquests programes ha de transcendir l'àmbit acadèmic/científic i contribuir a vies d'impacte com 1) l'assoliment dels objectius globals (Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides); 2) la consecució de missions de R+D+i; 3) la implicació ciutadana; i 4) l'obtenció de propostes polítiques amb impacte social.

Dins l'estratègia d'impacte social de la investigació de la Universitat Rovira i Virgili, que ja s'ha posicionat cap a l'impacte social, es dissenyen activitats per maximitzar l'impacte social dels projectes de recerca i per involucrar les parts interessades oferint-los les eines necessàries per fer-ho. Encara és difícil saber com mesurar i fer visible l'impacte social de les investigacions, però ja hi ha maneres de fer-ho. Per aquest motiu, i per poder avaluar els equips de recerca tant per a projectes en procés de finalització com per a futurs projectes, seguint la perspectiva de la Unió Europea, l'objectiu principal d'aquesta matèria és introduir a l'alumnat en la importància que té l'impacte social de la recerca, en com poder mesurar-lo i incorporar-lo en les nostres recerques.

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent