Universitat Rovira i Virgili |
Guia docent Facultat d'Infermeria |
català |
Investigació en Ciències de la Infermeria (2012) |
![]() |
TipusA | Codi | Competències Específiques |
Comú | ||
AC1 | Fer front als reptes dels sistemes de cuidatges avançats vigents que es troben en un moment de canvi amb la finalitat de cobrir les necessitats de la població i dels pacients quan sigui necessari i apropiat | |
AC2 | Respondre a les necessitats del pacient al llarg del cicle vital amb la planificació, prestació, avaluació i investigació dels programes individualitzats més adequats d’atenció, juntament amb el cuidador principal, la família i altres treballadors sanitaris o socials | |
AC3 | Garantir un compromís ètic seguint els principis deontològics i legals de la professió | |
AC4 | Aplicar teories d’infermeria a la pràctica professional i en el marc de la investigació | |
AC5 | Investigar accions de recolzament emocional i identificar situacions complexes | |
AC6 | Liderar, dirigir i coordinar institucions i equips en l’àmbit del cuidatge, prioritzant i gestionant el temps de forma eficient mentre s’aconsegueixen els estàndards de qualitat | |
AC7 | Elaborar publicacions i/o aportacions científiques derivades dels resultats de la investigació | |
AC8 | Participar en reunions d’investigació i presentar públicament resultats i informes d’investigació | |
AC9 | Valorar el risc i promocionar activament el benestar i la seguretat de l’equip de treball (inclús ell mateix) | |
AC10 | Aplicar els mètodes necessaris per a l’exercici de la docència en l’àmbit professional | |
AC11 | Liderar la gestió de cuidatges en el procés assistencial | |
AC12 | Aplicar les habilitats necessàries per a informar, educar, supervisar i mantenir unes relacions humanes efectives (incloent l’ús de les tecnologies amb pacients, famílies i grups socials) i investigar l’efectivitat d’aquestes habilitats | |
AC13 | Acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional utilitzant l’avaluació i la investigació com a medi per a reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats | |
AC14 | Identificar i resoldre problemes de salut actuals o potencials, mitjançant el mètode científic | |
AC15 | Produir nous coneixements i aplicar l’evidència científica en la pràctica professional per abordar les necessitats canviants de salut de la població | |
AC16 | Dissenyar i implementar projectes d’investigació | |
AC17 | Capacitat de dirigir equips o grups d’investigació | |
TipusB | Codi | Competències Transversals |
Comú | ||
BC1 | Aprendre a aprendre. | |
BC2 | Resoldre problemes complexos de forma efectiva. | |
BC3 | Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. | |
BC4 | Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. | |
BC5 | Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. | |
BC6 | Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. | |
BC7 | Tenir sensibilització en temes mediambientals. | |
TipusC | Codi | Competències Nuclears |
Comú | ||
CC1 | Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. | |
CC2 | Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. | |
CC3 | Gestionar la informació i el coneixement. | |
CC4 | Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. | |
CC5 | Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. | |
CC6 | Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |