Guia docent Facultat d'Enologia |
català |
Grau en Enologia (2014) |
Assignatures |
VINS REGIONALS A EUROPA AMB QUALITAT I ÈXIT. ESTRATÈGIES DE MÀRQUETING I VENDA EN MERCATS EXPLOTACIÓ |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | VINS REGIONALS A EUROPA AMB QUALITAT I ÈXIT. ESTRATÈGIES DE MÀRQUETING I VENDA EN MERCATS EXPLOTACIÓ | Codi | 19224241 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Optativa | Quart | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Matrix to analyse and compare export markets The economic concept and role of certifications The main quality certifications in the EU: geographical indications and organic agriculture The governance and the export strategies of a geographical indication : the case of Prosecco sparkling wine International wine business Still wines and sparkling wines markets overview : special focus on cava markets. Analysis of branding strategies and plans for wine exports strategies A&P budget and key accounting business case Example of a Price construction for a wine exports market. |