Enologia (2006) |
Assignatures |
BIOLOGIA DE LA VINYA |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2006_07 |
Assignatura | BIOLOGIA DE LA VINYA | Codi | 195131102 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2on | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Primer | Únic anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Conèixer la Història de la Viticultura i comprendre les repercussions que va tenir la fil•loxera que provocà un radical canvi en el conreu d'aquesta planta i com a conseqüència en la recerca vitivinícola. | |||
Diferenciar la ubicació de les Vitàcies dins de l'esquema taxonòmic dels éssers vius, el seu orígen i evolució i classificació botànica. | |||
Distingir la classificació pràctica de les espècies del gènere Vitis en funció de les seves utilitats incidint sobre el rol dels portaempelts i dels híbrids productors directes. | |||
Conèixer amb detall la morfologia de l'aparell vegetatiu i reproductor de la vinya. | |||
Interpretar els dos principals mètodes ampelogràfics usats per reconèixer i caracteritzar les diferents varietas de viníferes. | |||
Comprendre la reproducció sexual i asexual de la vinya, la seva heterogeneïtat gènetica i sanitària. | |||
Diferenciar els individus més aptes genèticament i sanitàriament i relacionar-ho amb el treball i la legislació dels vivers. | |||
Entendre el cicle vegetatiu i reproductor de la vinya i els diferents factors externs i interns que l'afecten. | |||
Conèixer els factors que incideixen en la capacitat fotosintètica del cep i definir la canòpia. | |||
Comprendre la influència de diferents factors en la maduració del raïm i avaluar-ne la importància front la qualitat. | |||
Distingir els diferents tipus de climes i sòls vitícoles. | |||
Definir les variables del mesoclima i classificar les varietats viníferes segons la seva adaptació. | |||
Creació i exposició de diagrames climàtics de diferents localitats amb la participació dels alumnes. | |||
Transferir coneixements teòrics a través de l'anàlisi crític d'articles mitjançant treball en equip. |