|
Competence/ Learning outcomes |
B1Learning to learn
| LO1Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
|
| LO2Comparteix i assumeix els objectius d’ aprenentatge proposats pel professor
|
| LO3Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
|
| LO4Comprèn els elements que composen una disciplina
|
| LO5Reconeix la rellevància dels esquemes mentals diferents al seu
|
| LO6Selecciona un procediment d’ entre els que li proposa el professor
|
| LO7Adapta els objectius d’aprenentatge proposats pel professor/a
|
| LO8Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
|
| LO9Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
|
| LO10Contrasta els esquemes mentals propis amb els dels demés i ho aprofita com a oportunitat d’aprenentatge
|
| LO11Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació
|
| LO12Estableix els seus propis objectius d’ aprenentatge
|
| LO13Fa aportacions significatives o certes innovacions
|
| LO14Es capaç d’integrar paradigmes d’altres disciplines
|
| LO15Construeix coneixements compartits, aprèn i facilita la construcció conjunta de l’ aprenentatge
|
B2Ability to solve complex problems effectively in the field .....
| LO1Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
|
| LO2Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
|
| LO3Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes
|
| LO4Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
|
| LO5Elabora una estratègia per a resoldre el problema
|
| LO6Entén el problema i és capaç de desglossar-lo en parts manipulables
|
| LO7Té un mètode d’ anàlisis que li permet identificar causes poc evidents i avaluar el seu impacte en els problemes
|
| LO8Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes
|
| LO9Troba la solució adequada
|
| LO10Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
|
| LO11Identifica els problemes amb anticipació abans de què el seu efecte es faci evident
|
| LO12Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini
|
| LO13Dirigeix el procés sistemàtic de treball per a la presa de decisions en grup
|
| LO14Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
|
| LO15Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions
|
B3Critical, logical and creative thought, and a certain talent for innovation
| LO1Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
|
| LO2Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
|
| LO3Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
|
| LO4Experimenta amb procediments nous
|
| LO5Identifica els resultats de la innovació
|
| LO6Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
|
| LO7Té en compte a qui i com afecta la innovació
|
| LO8Troba nous mètodes per fer les coses
|
| LO9Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
|
| LO10Analitza riscos i beneficis de la innovació
|
| LO11Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
|
| LO12Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació
|
| LO13Troba nous mètodes de fer les coses d’ una altra manera
|
| LO14Dissenya nous productes, processos,...analitzant riscos i beneficis
|
| LO15Aplica tècniques innovadores i obté resultats
|
B4Ability to work autonomously and responsibly, and to show initiative
| LO1Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
|
| LO2Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
|
| LO3Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
|
| LO4Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
|
| LO5Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
|
| LO7Proposa millores a les orientacions relatives de com realitzar el treball amb qualitat
|
| LO8Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
|
| LO9Pren decisions encertades mostrant seguretat i coherència i d’ acord amb una sistemàtica
|
| LO10Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball
|
| LO11Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
|
| LO12Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
|
| LO13Decideix que és allò que caldria que mostrés en relació al treball/projecte realitzat i ho aconsegueix d’ acord amb la seva planificació, en el termini previst
|
| LO14Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica
|
| LO15Reflexiona sobre el seu procés d’ aprenentatge i necessitats d’ aprenentatge
|
B5Ability to work as part of a team, to collaborate and share responsibility
| LO1Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
|
| LO2Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
|
| LO3Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
|
| LO4Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
|
| LO5Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
|
| LO6Accepta i compleix les normes del grup
|
| LO7Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
|
| LO8Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip
|
| LO9Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
|
| LO10S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
|
| LO11Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
|
| LO12Dirigeix reunions amb eficàcia
|
| LO13Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides
|
| LO14Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
|
B6Clear and efficient communication of information, ideas, problems and solutions in public and in specific technical fields
| LO1Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
|
| LO2Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
|
| LO3Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
|
| LO4En les seves presentacions utilitza medis de suport
|
| LO5Sap respondre a les preguntes que se li formulen
|
| LO6Es presenta voluntari per fer presentacions oportunes en públic
|
| LO7El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal
|
| LO8Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
|
| LO9Fa presentacions interessants i convincents
|
| LO10Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
|
| LO11Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
| LO12Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
|
| LO13Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes
|
| LO14Fomenta la participació de les seves audiències i pregunta de forma constructiva per aconseguir el diàleg
|
| LO15Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
|
B7Sensitivity to environmental issues
| LO1Conèixer el concepte de desenvolupament sostenibilista
|
| LO2Conèixer les diferents aproximacions al desenvolupament sostenible i entendre les seves implicacions socials, econòmiques i ambientals, tenint en compte els posicionaments polítics i
|
| LO3Identificar els problemes i conseqüències derivades del desenvolupament sostenible
|
| LO5Aprofundir en les habilitats i actituds necessàries per integrar el concepte de desenvolupament sostenible en la presa de decisions
|
| LO6Solve problems taking into account sustainable development and its implications.
|
| LO7Integrar les dimensions social, econòmica i ambiental en els treballs i projectes realitzats
|
| LO8En la presa de decisions, tenir una consciència clara de la responsabilitat social i ambiental de la pròpia professió
|
| LO9Understand sustainability from an interdisciplinary perspective, bearing in mind the global situation and the challenges it
poses.
|
B8Management of complex technical or professional projects
| LO1Descriu la situació que justifica la necessitat del projecte
|
| LO2Estableix objectius clars pel projecte
|
| LO3Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat
|
| LO4Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes
|
| LO5Planifica una avaluació dels resultats dels projectes
|
| LO6Fonamenta la seva descripció del context del projecte en evidències i dades alhora que coneix i localitza els recursos legals i econòmics en l’ àrea on es desenvolupa el projecte
|
| LO7Els objectius del projecte són coherents amb les necessitats detectades en el context
|
| LO8Fa una estimació de l’ eficàcia i l’ eficiència de les accions, aprofitant els recursos que té a la seva disposició
|
| LO9Planifica els mecanismes de seguiment de la implementació
|
| LO10Identifica possibles riscos inherents al projecte
|
| LO11Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d’ intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte
|
| LO12Concreta els objectius a llarg termini en objectius operatius
|
| LO13Els objectius del projecte aconsegueixen involucrar a l’ equip
|
| LO14Distribueix les responsabilitats i les tasques en funció de les potencialitats de cada membre de l’ equip; adaptant les accions i els responsables a les incidències i als canvis que sorgeixen durant l’ execució del projecte
|
| LO15Porta a terme un seguiment de la implementació del projecte per avaluar els resultats del mateix i fa un seguiment de la materialització dels riscos inherents al projecte
|
C1Intermediate proficiency of a foreign language, preferably English.
| LO1Express opinions on abstract or cultural topics in a limited fashion.
|
| LO2Explain and justify briefly their opinions and projects.
|
| LO3Understand instructions about classes or tasks assigned by the teaching staff.
|
| LO4Comprendre les idees bàsiques de programes de ràdio o televisió
|
| LO5Comprendre informació i articles de caràcter rutinari
|
| LO8Write letters or take notes about foreseeable, familiar matters.
|
C2Advanced user knowledge of the information and communication technologies.
| LO1Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
|
| LO2Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
|
| LO3Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
|
| LO4Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
|
C3Management of information and knowledge.
| LO1Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
| LO2Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
|
| LO3Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
|
| LO4Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
|
C4Correct oral and written expression in one of the two official languages of the URV.
| LO1Produce grammatically correct oral texts.
|
| LO2Produir un text oral ben estructurat, clar i eficaç
|
| LO3Produir un text oral adequat a la situació comunicativa
|
| LO4Produce grammatically correct written texts
|
| LO5Produce well-structured, clear and rich written texts
|
| LO6Produir un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
C5Commitment to social ethics and responsibility as a citizen and a professional.
| LO1Mostrar respecte pels drets fonamentals i d’igualtat entre homes i dones
|
| LO2Be respectful of and promote human rights and the principles of universal accessibility, equal opportunities, non-discrimination and universal accessibility for those with sp
ecial educational
|
| LO3Be respectful of the values of a culture of peace and democracy.
|
C6Definition and development of the academic and professional project put forward by the university.
| LO1Identificar necessitats de formació
|
| LO2Identificar els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
| LO3Define and study their curriculum bearing in mind their training needs, and their academic and profession
al interests and motivations
|
| LO4Desenvolupar recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|