Guia docent Facultat de Turisme i Geografia |
català |
Grau de Geografia, Anàlisi Territorial i Sostenibilitat (2018) |
Assignatures |
INSTRUMENTS PER A LA PLANIFICACIÓ DEL DESENVOLUPAMENT TERRITORIAL |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2020_21 |
Assignatura | INSTRUMENTS PER A LA PLANIFICACIÓ DEL DESENVOLUPAMENT TERRITORIAL | Codi | 21234125 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
4 | Obligatòria | Tercer | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
CONTINGUTS TEÒRICO-PRÀCTICS | DESENVOLUPAMENT DELS CONTINGUTS |
Objectius, mètodes i fonts | Objectius: Competitivitat, desenvolupament, innovació, cooperació, cohesió i gobernança. Mètodes: els components de la diagnosi Fonts i bliografia. Pràctica: anàlisi d'iniciatives de desenvolupament territorial |
Polítiques | El marc estratègic El Pla d'acció Instrumentalització de les accions Transformació dels models organitzatius dels governs Pràctica: anàlisi d'un pla de desenvolupament territorial |
Gobernança multinivell | Agents territorials, cooperació público-privada, xarxes i participació Pràctica: presentació del treball de l'assignatura i identificació dels stakeholders o grups de pressió. |
Innovació | elements per a la innovació territorial. Territoris innovadors: sistemes productius locals innovadors. Pràctica: estudi de cas |
Ocupació i formació | Programes de formació, orientació i ocupació. Recursos per a l'ocupació. Pràctica: estudi de cas |
Equipaments i infraestructures | Promoció de sòl i sostre Captació d'inversions Projecció exterior Pràctica: estudi de cas |
Finançament | Seguiment i avaluació de les accions Recerca de finançament Els fons estructurals europeus Pràctica: estudi de cas |
Treball de l'assignatura | Proposta d'un àmbit territorial concret que es treballarà de forma conjunta, grups de treball i individual de l'alumnat. Presentació dels resultats per l'alumnat. Consultar el moodle per la proposta concreta. |