2012_13
Guia docent 
Facultat d'Infermeria
A A 
català 
 
 
Grau d'Infermeria (2009)
 Assignatures
  PRÀCTIQUES CLÍNIQUES COMUNITÀRIES II
   Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Reconèixer les implicacions ètiques dels seus actes
Actua sense prejudicis i judicis de valor
Actuar des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d’accessibilitat universal, d’igualtat d’oportunitats i no discriminació
Respectar el secret professional
 A2 És capaç d'analitzar, avaluar i aplicar els principis de la cura en situacions particulars de la pràctica
 A3 Explora intervencions que promouen el coneixement del pacient sobre la salut, benestar i confort del pacient i família
Actua i assumeix responsabilitat en les cures
 A4 Actua des de la responsabilitat assegurant del per què el com i les conseqüències dels seus actes
Assumeix la responsabilitat de les funcions que li corresponen, de les seves decisions i de les seves accions en l’àmbit de la infermeria comunitària
Identifica les funcions i rols d’infermeria com a membre de l’equip
Reconèixer el dret del pacient/família a decidir sobre el procés terapèutic
Anàlisi critica/reflexió sobre la practica
Compleix amb els obligacions formals: puntual, aspecte net i correctament uniformat, avisa i justifica els imprevistos (retards, faltes...)
 A8 Reconeix i interpreta en les persones senyals normals o canviants de salut relacionant-los amb el procés de malaltia que està vivint la persona
Aplica valoracions sistemàtiques d'hàbits i estils de vida i problemes de salut
Reconeix signes, símptomes i factors de risc i les seves implicacions per al pacient
 A9 Explora com afecta la malaltia i l'entorn del domicili a la qualitat de vida de la persona i família
És capaç de respondre a les necessitats del pacient i família atenent al seu significat contextualitzant la cura en l'entorn
Prioritza problemes de salut
 A10 Desenvolupa la capacitat de seleccionar la informació adequada a les necessitats de les persones i família
És capaç d'informar el pacient i família de manera adequada a la seva comprensió i situació si és de la seva competència i d'assegurar-la per derivació
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
 A11 Contrastar l'evidència de les fonts d'informació i la seva utilització en la pràctica clínica.
Manté una actitud crítica i reflexiva davant la seva pràctica: es qüestiona el mode en que fan les coses
Estableix prioritats/planifica intervencions
Realitza les tècniques adequades a cada un dels processos de salut
Elaboració de registres de qualitat garantint la qualitat dels cuidatges
 A12 Desenvolupar habilitats d'implicació i protecció envers el pacient i família
S'implica en la manera de fer les coses per garantir aquests aspectes
Respectar la individualitat i la intimitat de la persona
 A13 Sap com procedir amb seguretat adaptant les guies de procediments a la situació particular del pacient
En el seu procedir utilitza criteris que garanteixen la màxima seguretat per les persones que ho reben, per ells mateixos i a nivell medi ambiental
Utilitza equips d’autoprotecció en totes aquelles tasques que així ho requereixen segons protocol
 A14 Coneix els fàrmacs d'ús habitual en l'àmbit de la pràctica comunitària
Treballa els components de les cures que porten a administrar fàrmacs de manera segura
Relaciona la teràpia nutricional amb la situació clínica del pacient i es planteja el mode d'adequar-la a la persona
S'assegura en la seva administració de complir els estàndards de qualitat per a la prevenció de riscos
 A15 Reconeix signes, símptomes, factors de risc i situacions que impliquin sofriment, malaltia, incapacitat o mort i actua en el suport a la vida i la mort des de la sensibilitat i la compassió
 A16 Utilitza les fonts documentals i dades epidemiològiques quan ho requereix la pràctica (educació, prevenció ....)
 A19 Coneix les guies de pràctica clínica i es planteja el mode en que s'utilitzen com recurs de seguretat i recolzament de bones pràctiques
S'assegura que la seva pràctica estigui basada en l'evidència científica, en guies de pràctica clínica actualitzades, en el que per al pacient sigui benestar i en el saber pràctic adquirit per la seva experiència i contrastat amb la seva tutora
Fonamenta teòricament les situacions de la practica
 A21 És capaç de comunicar a la infermera o en sessió clínica, el que ha vist i observat en el pacient
És capaç de parlar amb el pacient i família de manera adequada a la seva comprensió i situació
Coneix els objectius de la institució, el pla estratègic i els objectius del centre/unitat així com els sistemes de informació i comunicació utilitzats
Identifica situacions de conflicte i fa propostes de resolució
Adequa el llenguatge verbal i no verbal a la possibilitat de comprensió de l’usuari
Promou la participació de les persones famílies i grups en la presa de decisions de la seva situació de salut
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Sap respondre les preguntes que se li formulen
Participar activament en les sessions clíniques
Planifica la comunicació: genera idees, busca informació, selecciona i ordena la informació
 A23 Actua des de l'escolta, des de la sensibilitat pel sofriment i des del que és terapèutic (bo) per al pacient
Transmet confiança i proximitat, escolta de manera activa i crea un ambient que propicia l’expressió de sentiments de forma terapèutica
 A24 Utilitza amb eficàcia els mitjans de comunicació del centre en la transmissió d'informació
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Reconeix la rellevància dels esquemes mentals diferents al seu
Selecciona un procediment d’ entre els que li proposa el professor
Contrasta els esquemes mentals propis amb els dels demés i ho aprofita com a oportunitat d’aprenentatge
Adapta els objectius d’aprenentatge proposats pel professor/a. Es marca els objectius al començament de les pràctiques
Fa preguntes intel•ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge