DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura PRACTICUM MEDICOQUIRÚRGIC II Codi 18031014
Ensenyament
Infermeria (2002)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
7.5 0 7.5 Troncal Tercer Segon
Modalitat i llengua d'impartició
Prerequisits
Departament Infermeria
Coordinador/a
AGUARÓN GARCÍA, MARÍA JESÚS
Adreça electrònica mariajosepa.salmeron@urv.cat
msagrario.acebedo@urv.cat
mariajesus.aguaron@urv.cat
ramon.molina@urv.cat
carmen.tio@urv.cat
josefamaria.lopez@urv.cat
roser.ricoma@urv.cat
amparo.montoya@urv.cat
mariafrancisca.jimenez@urv.cat
montserrat.pie@urv.cat
montserrat.moreno@urv.cat
mariaaurora.gomez@urv.cat
mcarme.nogues@urv.cat
mariafrancisca.isern@urv.cat
maria.brianso@urv.cat
concepcion.grau@urv.cat
joseantonio.garcia@urv.cat
virginia.borras@urv.cat
carme.vives@urv.cat
mariateresa.sole@urv.cat
marta.hinojosa@urv.cat
mariajose.castillo@urv.cat
Professors/es
SALMERON GASCON, MARIA JOSEFA
ACEBEDO URDIALES, MARIA SAGRARIO
AGUARÓN GARCÍA, MARÍA JESÚS
MOLINA CHUECA, RAMON
TIÓ MOLIST, CARMEN
LÓPEZ IPARRAGUIRRE, JOSEFA MARIA
RICOMÀ MUNTANÉ, MARIA DEL ROSER
MONTOYA ALCOLEA, MARÍA DESAMPARADOS
JIMÉNEZ HERRERA, MARÍA FRANCISCA
PIÉ SALVAT, MONTSERRAT
MORENO SÁNCHEZ, MONTSERRAT
GÓMEZ DOMÍNGUEZ, MARÍA AURORA
NOGUÉS DOMINGO, MARIA CARMEN
ISERN CATALÀ, MARIA FRANCISCA
BRIANSÓ FLORENCIO, MARÍA
GRAU FARRÚS, CONCEPCIÓN
GARCÍA GARCÍA, JOSÉ ANTONIO
BORRÀS VICENTE, VIRGINIA
VIVES RALATS, CARMEN
SOLÉ BAIGES, MARIA TERESA
HINOJOSA JULLIAN, MARTA
CASTILLO CEPERO, MARIA JOSE
Web
Descripció general i informació rellevant L’aprenentatge en les diferents unitats clíniques, va capacitant a l’estudiant a una comprensió progressiva de la complexitat implícita en les situacions de cuidatges. Al llarg de les diferents experiències, mobilitza instruments que li permetin analitzar i comprendre els contextos presents en qualsevol situació de cuidatges: el context de la persona, el context de la professió i el context de la unitat on es desenvolupa l’acció dels cuidatges. La pràctica clínica possibilita a l’estudiant la continuïtat de l’aprenentatge, el qual haurà de donar prova d’allò que aprèn en les fases teòriques, tot esperant ser ajudat a mobilitzar o recrear coneixements, fent una justa adequació de coneixements a la particularitat de cada situació. CRITERIS I PROCEDIMENTS DE SELECCIÓ I SITUACIÓ DE CENTRES, TUTORS I ALUMNES: Les institucions sanitàries i la Universitat designen les persones que realitzaran les funcions de tutor en pràctiques (TP) de l’alumne durant la seva estada de pràctiques tenint en compte els criteris de selecció . Dins de la Universitat és el Departament d’infermeria qui assigna els diferents tutors acadèmics de l’assignatura (PE). La coordinadora del pràcticum assigna a cada estudiant el tutor acadèmic L’assignació de la posició de pràctiques on realitzarà la seva estada es tria tenint en compte les anteriors pràctiques realitzades pel alumne i les seves preferències.