Objectius Competències
Promoure la utilització dels principis i processos científics i de l’evidència amb la finalitat que les persones puguin prendre decisions i participar de manera més responsable com a membres d’una societat lliure i democràtica. A15
A67
A71
B3
B6
B9
B20
C3
C5
Plantejar l’aprenentatge de les ciències a partir de l’estudi i el debat de temes d’actualitat relacionats amb la ciència i la tecnologia i en especial amb els productes químics. A11
A12
A13
A14
A48
A49
B8
Conèixer els principis de la metodologia científica: predir resultats d'una experiència, formular hipòtesis, observar, prendre notes, analitzar, comparar i interpretar les dades quantitatives i qualitatives, posar en questió la fiabilitat dels resultats i argumentar les hipòtesis. B3
B9
B15
Comunicar i debatre sobre temes científics i tecnològics que preocupen a la societat utilitzant un llenguatge adequat i rigurós i respectant les opinions dels altres. B7
B21
C5
Prendre consciència de les repercusions mediambientals de les activitats humanes en relació amb els productes químics, la ciència i la tecnologia. B6
B8
B10
Prendre decisions fonamentades: identificar i cercar la informació necessària, reflexionar sobre ella i integrar-la per poder avaluar els pros i contres. les concesions i els límits de la ciència i al tecnologia i així prendre una decisió argumentada i poder reflexionar sobre els factors que l'afecten. B14
Tenir una actitud responsable envers el treball en grup (repectar les responsabilitats de cada membre) i envers la realització d'activitats (respectar les normes per a la utilització del material experimental i valorar el seu us correcte). B5
B18
B20
Conèixer els conceptes i processos científics que permeten construir el concepte de sostenibilitat A11
A14
B6
B8
Dissenyar activitats d'ensenyament-aprenentage de ciències experimentals i mediambient sobre temes actuals que preocupen a la societat i basades en el mètode d'investigació guiada i el cicle d'aprenentage de Lawson. A2
A11
A12
A13
B10
Impartir una classe a companys simulant la impartició d'una classe a nivell escolar sobre un tema previament dissenyat pels alumnes. A65
A66
B7
C5
Dissenyar activitats d'avaluació i les respectives pautes d'avaluació sobre les variables d'avaluació del projecte APQUA. A2