DADES IDENTIFICATIVES | 2006_07 |
Assignatura | EDUCACIÓ MEDIAMBIENTAL | Codi | 11131222 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Optativa | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Promoure la utilització dels principis i processos científics i de l’evidència amb la finalitat que les persones puguin prendre decisions i participar de manera més responsable com a membres d’una societat lliure i democràtica. | A15 A67 A71 |
B3 B6 B9 B20 |
C3 C5 |
Plantejar l’aprenentatge de les ciències a partir de l’estudi i el debat de temes d’actualitat relacionats amb la ciència i la tecnologia i en especial amb els productes químics. | A11 A12 A13 A14 A48 A49 |
B8 |
|
Conèixer els principis de la metodologia científica: predir resultats d'una experiència, formular hipòtesis, observar, prendre notes, analitzar, comparar i interpretar les dades quantitatives i qualitatives, posar en questió la fiabilitat dels resultats i argumentar les hipòtesis. | B3 B9 B15 |
||
Comunicar i debatre sobre temes científics i tecnològics que preocupen a la societat utilitzant un llenguatge adequat i rigurós i respectant les opinions dels altres. | B7 B21 |
C5 |
|
Prendre consciència de les repercusions mediambientals de les activitats humanes en relació amb els productes químics, la ciència i la tecnologia. | B6 B8 B10 |
||
Prendre decisions fonamentades: identificar i cercar la informació necessària, reflexionar sobre ella i integrar-la per poder avaluar els pros i contres. les concesions i els límits de la ciència i al tecnologia i així prendre una decisió argumentada i poder reflexionar sobre els factors que l'afecten. | B14 |
||
Tenir una actitud responsable envers el treball en grup (repectar les responsabilitats de cada membre) i envers la realització d'activitats (respectar les normes per a la utilització del material experimental i valorar el seu us correcte). | B5 B18 B20 |
||
Conèixer els conceptes i processos científics que permeten construir el concepte de sostenibilitat | A11 A14 |
B6 B8 |
|
Dissenyar activitats d'ensenyament-aprenentage de ciències experimentals i mediambient sobre temes actuals que preocupen a la societat i basades en el mètode d'investigació guiada i el cicle d'aprenentage de Lawson. | A2 A11 A12 A13 |
B10 |
|
Impartir una classe a companys simulant la impartició d'una classe a nivell escolar sobre un tema previament dissenyat pels alumnes. | A65 A66 |
B7 |
C5 |
Dissenyar activitats d'avaluació i les respectives pautes d'avaluació sobre les variables d'avaluació del projecte APQUA. | A2 |