Grau de Medicina (2009) |
Assignatures |
BASES DE LA RECERCA I DOCUMENTACIÓ |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | BASES DE LA RECERCA I DOCUMENTACIÓ | Codi | 14204005 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Formació bàsica | Primer | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. Es farà una classe introductòria sobre els objectius de l’assignatura, la seva estructura i el sistema d’avaluació. |
Sessió Magistral | Exposició dels continguts de l'assignatura referents a la història de la medicina i el mètode científic. |
Seminaris | Treball en profunditat d'un tema (monogràfic) relacionat amb la història de la medicina. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes | Estratègia consistent en la resolució d'un problema plantejat. Els estudiants treballaran en grups reduïts i es formularan qüestions per arribar a les possibles solucions del problema plantejat. Els estudiants col·laboraran entre ells en les consultes i rebran les explicacions del professor, que actuarà com a guia conductor. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques | En l’aula informàtica l’alumne es familiaritzarà amb les tècniques d’informació i comunicació i les tècniques i estratègies de documentació. Part de la feina en l’aula informàtica s’aplicarà a l’elaboració de la presentació del Podcast i del treball d’història de la medicina. |
Presentacions / exposicions | Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball . Es presentarà en públic, amb el suport d’una presentació de Powerpoint, el treball d’investigació corresponent al Podcast. Tant la preparació del Powerpoint com l'exposició es realitzen en equip. |
Treballs | Treball que l'alumne realitza individualment sobre aspectes històrics del tema de recerca del podcast. |