Grau de Medicina (2009) |
Assignatures |
BASES DE LA RECERCA I DOCUMENTACIÓ |
Avaluació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | BASES DE LA RECERCA I DOCUMENTACIÓ | Codi | 14204005 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Formació bàsica | Primer | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Metodologies | Competències | Descripció | Pes | ||||||||||||
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
(ABP) APRENENTATGE BASAT EN PROBLEMES S'avaluaran els següents aspectes: • La realització del ABP proposat és obligatòria. • En cadascuna de les sessions presencials s’avaluarà de forma individual i per grup: 1. la utilització de les tècniques de cerca bibliogràfica. 2. la capacitat analítica, conceptual i sintètica de l’alumne. 3. la capacitat de treball en equip i la participació en el conjunt de l’equip. 4. l’habilitat en la comunicació oral. 5. els coneixements adquirits. 6. la interpretació dels coneixements adquirits. • Els coneixements individuals adquirits durant el desenvolupament del ABP s’avaluaran juntament amb els coneixements adquirits en altres metodologies docents en la prova genèrica de l’assignatura. |
28% | ||||||||||||
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
TÈCNIQUES DE LA INFORMACIÓ I DE LA DOCUMENTACIÓ I i II 1) La realització de les sessions pràctiques proposades és obligatòria. 2) Els continguts desenvolupats a les sessions presencials, s’aplicaran i avaluaran al Podcast, al Treball i a l’ABP. |
|||||||||||||
Presentacions / exposicions |
|
PODCAST S'avaluaran els següents aspectes: 1) La realització del Podcast proposat és obligatòria. 2) Grau de comprensió del podcast 3) Estructura del powerpoint i el pòster (es valorarà que hi hagi tota la informació rellevant, presentada de manera concisa i clara). 3) Claredat en l'exposició pública i capacitat de respondre les preguntes. • Els coneixements individuals adquirits durant el desenvolupament del Podcast s’avaluaran juntament amb els coneixements adquirits en altres metodologies docents en la prova genèrica de l’assignatura. |
25% | ||||||||||||
Treballs |
|
TREBALL Es valorarà: 1) La realització del Podcast proposat és obligatòria. 2) La presentació del treball escrit en format d'article científic. 3) Els continguts 4) L'explicació de l'estrategia de cerca documental que ha permès arribar a aquests continguts. • Els coneixements individuals adquirits durant el desenvolupament del Treball s’avaluaran juntament amb els coneixements adquirits en altres metodologies docents en la prova genèrica de l’assignatura. |
14% | ||||||||||||
Proves mixtes |
|
S'avaluarà mitjançant preguntes tipus test i de desenvolupament el coneixement teòric sobre els continguts treballats a història de la medicina, mètode científic, continguts específics del Podcast de cada grup i del ABP. | 33% | ||||||||||||
Altres |
Altres comentaris i segona convocatòria | |||
AVALUACIÓ EN 2A CONVOCATÒRIA: En el cas de no haver aprovat l'assignatura en la 1ª convocatòria, per l'avaluació en la 2ª convocatòria es guardaran les notes obtingudes en cada una de les metodologies docents (Podcast, treball, TIC I i II, ABP) sempre que la nota obtinguda hagi estat igual o superior al 50% del total corresponent a la metodologia. Les metodologies d'exposició del Podcast i el treball individual de l'àmbit de la història de la medicina i les proves mixtes es tornaran a avaluar en la segona convocatòria mitjançant la repetició de noves activitats que seran proposades al finalitzar el curs. El desenvolupament en equip de la metodologia de l'ABP s'avalua durant les sessions presencials i, per tant, la nota obtinguda del treball en equip es conservarà per a la segona convocatòria. |