Grau de Medicina (2009) |
Assignatures |
PSIQUIATRIA |
Avaluació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2015_16 |
Assignatura | PSIQUIATRIA | Codi | 14204136 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
5 | Obligatòria | Cinquè | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Metodologies | Competències | Descripció | Pes | ||||||||
Proves de desenvolupament |
|
L'avaluació centrada en proves de desenvolupament es fa al voltant d'una presentació i discussió de casos clínis. Per poder exposar, comentar i reflexionar sobre els casos c línics, els alumnes tindran un professor tutor específic durant tot el curs que organitza el seguiment dels temes conjuntament amb el professor de classes teòriques. Està previst que hi hagi quatre grups a Tarragona (Joan XXIII) i quatre a Reus (Facultat de Medicina), que es reuniran sempre de manera simultània, durant divuit dijous (las dates indicades en el calendari) de 13 a 14 hores. Se registrarà l'assistència que serà obligatòria. La primera reunió, tindrà com a objectiu que el grup es conegui amb el tutor, exposar el procediment d etreball i aclarir les qüestions que sorgeixin relatives a l’elaboració i exposició dels casos clínics. En cada grup, en les reunions de seminari un alumne de forma rotatòria fa el paper de secretari i animador de grup. Els alumnes han de centrar la discussió sobre el cas c línic plantejat, seguint els c riteris establerts, de manera que són ells mateixos els que activen el grup, evitant posicions de passivitat o de dependència del tutor. El tutor intervé orientant la manera de resoldre els dubtes que puguin sorgir-hi i fac ilitant que els alumnes més inhibits partic ipin. L’actitud del tutor serà facilitadora i c larificadora, evitant que sigui direc tiva i substitutòria del estudi personal a la bibliografia. A l’inic i de cada reunió del seminari, els alumnes lliuraran al tutor un escrit en què han desenvolupat les qüestions que els hi han semblat més pertinents relatives al cas c línic. Cada alumne haurà d'aportar per escrit com mínim deu dels dotze casos c línics treballats al seminaris. Si no es compleix aquest c riteri no s'avaluarà las preguntes test corresponents y per tant suspendrà l'assignatura. |
30% | ||||||||
Proves objectives de tipus test |
|
Es desenvoluparan sis sessions d'avaluació en les que cada alumne resoldrà per separat 10 preguntes amb resposta d’elecció múltiple sobre qüestions relacionades amb la teoria i els casos clínics tractats en les dues setmanes anteriors tan a les classes teòriques com als seminaris. El professor de teoria i el tutor de seminari dissenyaran les preguntes d’avaluació. A questa prova es farà els primer 30 minuts de la sessió d’avaluació i una vegada el tutor hagi recollit les respostes es dedicaran les següents 30 minuts a resoldre les preguntes i les dubtes sorgides. S'avaluaran les 60 preguntes recollides al llarg del curs en els successius seminaris. El criteri per aprovar es tenir, com mínim, el 60 % de respostes correctes, és a dir, 36 de les 60. Examen final: solsament hauran de fer-lo aquells alumnes que hagin suspès l’avaluació continuada i consis tirà en contestar a 60 preguntes amb resposta d’elecció múltiple i per aprovar haurà de superar el 60% de respostes correctes. |
60% | ||||||||
Altres | Els alumnes disposaran de la possibilitat de respondre al Moodle a preguntes de resposta d'elecció múltiple referides a casos clínics. L'alumne que hagi fet com a mínim 20 casos amb un percentatge del 60% de respostes encertades obtindrà un augment de nota final d'un punt. |
10% |
Altres comentaris i segona convocatòria | |||