2021_22
Guia docent 
Facultat de Medicina i Ciències de la Salut
A A 
català 
 
 
Grau en Medicina (2009)
 Assignatures
  PSIQUIATRIA
   Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Sessió Magistral
A3
A5
A16
A17
A26
Els alumnes hauran de portar preguntes preparades per discutir a classe. Els alumnes es distribuiran en els mateixos grups que els seminaris i hauran d'haver aportat preguntes a un mínim del 70% de les classes per aprovar aquesta avaluació 10%
Seminaris
A3
A5
A16
A26
L'avaluació centrada en proves de desenvolupament es fa al voltant d'una presentació i discussió de casos clínics. Per poder exposar, comentar i reflexionar sobre els casos clínics, els alumnes tindran un professor tutor específic durant tot el curs que organitza el seguiment dels temes conjuntament amb el professor de classes teòriques. Està previst que hi hagi quatre grups a Tarragona (Joan XXIII) i quatre a Reus (Facultat de Medicina), que es reuniran sempre de manera simultània (les dates indicades en el calendari). Es registrarà l'assistència que serà obligatòria. En cada grup, en les reunions de seminari un alumne de forma rotatòria fa el paper de secretari i animador de grup. Els alumnes han de centrar la discussió sobre el cas clínic plantejat, seguint els criteris establerts, de manera que són ells mateixos els que activen el grup, evitant posicions de passivitat o de dependència del tutor. El tutor intervé orientant la manera de resoldre els dubtes que puguin sorgir-hi i facilitant que els alumnes més inhibits participin. L’actitud del tutor serà facilitadora i clarificadora, evitant que sigui directiva i substitutòria de l'estudi personal de la bibliografia. A l’inici de cada reunió del seminari, els alumnes lliuraran al tutor un escrit en què han desenvolupat les qüestions que els hi han semblat més pertinents relatives al cas clínic.
Cada alumne haurà d'aportar per escrit com mínim 10 dels 12 casos clínics treballats als seminaris. Si no es compleix aquest criteri no s'avaluaran les preguntes de test corresponents i per tant suspendrà l'assignatura

40%
Proves objectives de tipus test
A3
A5
A16
A17
A26
Es desenvoluparan 6 sessions d'avaluació en les que cada alumne resoldrà, individualment, preguntes amb resposta d’elecció múltiple sobre qüestions relacionades amb les classes teòriques. Aquesta prova es farà els primers 30 minuts de la sessió d’avaluació i una vegada el tutor hagi recollit les respostes es dedicaran les següents 30 minuts a resoldre les preguntes i les dubtes sorgides.
S'avaluaran les preguntes de totes les avaluacions i el criteri per aprovar és tenir, com mínim, el 60 % de respostes correctes.

Examen final: consistirà a contestar a 60 preguntes amb resposta d’elecció múltiple i per aprovar haurà de superar el 60% de respostes correctes. Els errors no resten.
Es contemplen dos possibilitats per fer-ho:

-Aquells alumnes que hagin suspès l’avaluació continuada
-Aquells alumnes que no hagin fet la modalitat d’avaluació continuada.
50%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En tractar-se d'un procés d'avaluació continuada, existeix la nota final resultat d'aquest procés, i la possibilitat d'un examen final (segona convocatòria) pels alumnes que hagin suspes l'avaluació continuada.

Les clases serán impartides en castellà/català en funció del professor

Les avaluacions serán en castellà.