Grau de Medicina (2009) |
Assignatures |
OTORINOLARINGOLOGIA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2018_19 |
Assignatura | OTORINOLARINGOLOGIA | Codi | 14204116 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
4 | Obligatòria | Tercer | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Fer una anamnesi completa, centrada i estructurada en el pacient, tenint en compte tots els grups d’edat, el sexe, els factors multiculturals i els ètnics Utilitzar una bona tècnica de comunicació Recollir les dades psicosocials significatives Valorar les expectatives del pacient, pares i tutors Conduir l’entrevista per poder-ne extreure les dades clíniques rellevants Valorar i saber interpretar els aspectes relacionats amb la comunicació no verbal (postura, mirada, gestualitat) | |
A2 |
Detectar asimetries Explorar i valorar si hi ha adenopaties Explorar la tiroide Detectar una ingurgitació jugular | |
A3 |
Ordenar i interpretar les dades obtingudes a l’anamnesi | |
A4 |
Analitzar tota la informació disponible Definir sindròmicament al pacient i prioritzar les opcions diagnòstiques | |
A5 |
Establir un pla d’actuació considerant les necessitats del pacient i de l’entorn familiar i social, que impliqui tots els membres de l’equip de salut | |
A6 |
Redactar una història clínica que sigui llegible, concisa i actualitzada | |
A9 |
Utilitzar el mirall frontal simple i el mirall de Clar Fer una otoscòpia Fer una laringoscòpia Fer un tapament anterior d’una epistaxi | |
A17 |
Establir una metòdica raonada i ordenada d’exploracions complementàries, segons el procés de base i el diagnòstic diferencial establert | |
A19 |
Conèixer les diverses tècniques que s’integren en el diagnòstic per la imatge | |
A21 |
Reconèixer els efectes globals de la malaltia en el pacient (físics, psíquics, econòmics i socials) Reconèixer la importància de la recerca bibliogràfica pels diversos mitjans | |
A22 |
Conèixer els principis de bona prescripció | |
A25 |
Conèixer la valoració preoperatòria | |
A26 |
Detectar estats emocionals associats a altres quadres clínics que comprometin la seva evolució | |
A27 |
Conèixer el paper integral de la rehabilitació en la recuperació després de determinades malalties | |
A28 |
Conèixer les indicacions generals de la radioteràpia | |
A29 |
Valorar les dades del nivell educatiu, cultural i socioeconòmic del pacient per adequar les pautes médiques | |
A30 |
Indicar una dieta adequada | |
A38 |
Col•laborar amb professionals sanitària, educadors i responsables de l’administració pública | |
A39 |
Conèixer els conceptes i criteris econòmics bàsics que condicionen la pràctica assistencial | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1 |
Conèixer les tècniques de la comunicació verbal (claredat, ordre, llenguatge, ...) | |
B3 |
Mantenir una actitud de confiança i respecte, oberta al canvi, juntament amb una predisposició a la col•laboració | |
B6 |
Valorar la informació i el seu ús | |
B7 |
Reconèixer la necessitat de la recerca per a la progressió del coneixement | |
B14 |
Ser conscient dels costos de l’assistència sanitària | |
B15 |
Ser conscient del progrés que ha experimentat i experimenta la medi | |
B16 |
Recollir i interpretar tota la informació obtinguda per l’anamnesi, l’exploració física i les exploracions complementàries | |
B17 |
Justificar i sustentar qualsevol actuació i decisió mèdica basant-se en la millor evidència disponible | |
B19 |
Inculcar els avantatges de la creativitat, l’ingeni i la iniciativa en l’àmbit de la medicina | |
B20 |
Conèixer perfectament la diferència entre el concepte d’important i el d’urgent | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |